DJ Wrocław - Galeria

781d883763aecf384de3c997ff60436a.jpg
5303710cd9ffc46ddd7155e249445dd3.jpg
6514c699dfbfdc1530a9e144a55e4ffc.jpg
b8612dc437db5538735b93f86b12e95f.jpg
7b83e02885835917d428ef4505b10c75.jpg
abb36f5ae28fb1b83a3b7f6a752d3c8b.jpg
66d473ec53e5ac2853dc388db1f580d2.jpg
efc4d2c3ea3b8ab4a802235d93a52cf1.jpg

Facebook

DJ na Twoje wesele



Odwiedziło mnie


01625475
Dzisiaj
Wczoraj
Ten tydzień
Ostatni tydzień
Ten miesiąc
Ostatni miesiąc
Wszystkie
248
1262
4000
1613475
24718
38951
1625475

Twoje IP: 54.198.247.44
Czas: 2017-09-20 12:57:01


Dobór repertuaru muzycznego na zabawę

Dobór repertuaru muzycznego na imprezę taneczną

 

W dzisiejszych czasach ilość wydawanych kawałków przez różne labele
(wytwórnie) muzyczne jest tak ogromna, że trudno znaleźć osobę, która
dałaby radę za wszystkim nadążyć.

 

Wystarczy cofnąć się o kilkanaście lat by okazało się, że zdobycie
jakiegoś utworu nie było takie proste. Doświadczeni stażem DJe
pamiętają czasy, w których trzeba było przejechać pół Europy by
trafić do sklepu z vinylami i zdobyć prawdziwe „perełki".
Sam w 1999 roku, zebrawszy wcześniej zamówienia na forum internetowym
przywoziłem kilkadziesiąt vinyli z Londynu (przesyłka była wtedy dosyć
droga).

 

1. Skąd brać muzykę?

 

Najbardziej czasochłonnym zajęciem w pracy DJa jest przeszukiwanie
zbiorów muzyki w poszukiwaniu rarytasów muzycznego biznesu. W
internecie są setki tysięcy stron prezentujących lub
udostępniających najnowsze wydawnictwa i notowania. Warto
pamiętać, że to czy dany kawałek jest akurat bardzo popularny to
w 99% sukces marketingowy danego labela w połączeniu z odrobiną
talentu artysty. Ogrom bardzo dobrych utworów przechodzi bez echa
właśnie dlatego, że ich wydawcy nie mają odpowiedniego zaplecza a
często i również bladego pojęcia o promowaniu utworów. Jeżeli
chcesz wypracować własny, ORYGINALNY styl wplataj w swoje sety
utwory, których być może inni nie zauważyli.

 

Istnieje wiele for internetowych, które prezentują najnowsze wydawnictwa.
Wybierz takie, które odpowiada Ci tematyką, prezentowanymi gatunkami i
klimatem. Najbardziej znanym i co najważniejsze legalnym źródłem
pobierania utworów są sklepy internetowe z muzyką przeznaczoną do
publicznego odtwarzania. Do najpopularniejszych należą: Beatport.com,
DJDownload.com, Releaserecords.com, Audiojelly.com, Playittonight.com czy
JunoDownload.com.

 

Starajcie się unikać utworów o współczynniku Bitrate mniejszym niż
192 kbit/s. Bitrate 256 czy 320 zapewnia jakość zbliżoną do CD, a
różnica rejestrowana jest tylko przez bardzo czułe uszy na solidnym
nagłośnieniu.

 

2. Legalność

 

W związku z bałaganem prawnym w naszym kraju działa kilkanaście
organizacji rzekomo reprezentujących prawa artystów, wykonawców,
ich kuzynów, sąsiadów autorów tekstów. Najważniejsze z nich to:

 

STOART - chroni prawa autorskie wykonawców, w szczególności wszystkich
polskich i zagranicznych muzyków. Dla STOART dyskoteki płacą tantiemy na
rzecz muzyków (polskich i zagranicznych) czyli artystów wykonawców,
którzy w różnych studiach nagraniowych i dla rozlicznych producentów
oraz gwiazd zaaranżowali partie instrumentalne i wokalne. Tantiemy
trafiają do nich za publiczne odtwarzanie ich artystycznych realizacji,
zawartych na odtwarzanych w dyskotekach nośnikach dźwięku.

 

ZAIKS - chroni prawa autorów muzyki i tekstów. Dla ZAiKS dyskoteki
płacą tantiemy na rzecz kompozytora muzyki i autora tekstu – za
publiczne odtwarzanie owoców ich pracy intelektualnej/twórczej, zawartej
na odtwarzanych w dyskotekach nośnikach dźwięku.

 

ZPAV - chroni prawa producentów nagrań i producentów legalnych
nośników muzyki, którymi najczęściej są wytwórnie
fonograficzne/płytowe. Dla ZPAV dyskoteki płacą tantiemy na rzecz
producentów nagrań i producentów nośników dźwięku - za publiczne
odtwarzanie tychże nagrań/nośników dźwięku.

 

Jeżeli posiadasz ORYGINALNE nośniki (CD/vinyl) a właściciel lokalu
odprowadza tantiemy za publiczne odtwarzanie utworów - nie musisz się o
nic martwić. Wszystko jest zgodne z prawem.

 

Jeżeli posiadasz nagrywane płyty cd, na które materiał przegrałeś z
oryginalnych nośników, których jesteś posiadaczem powinieneś wykupić
specjalną licencję. Cena ok 2.000 zł rocznie.

 

Jeżeli legalnie nabyłeś utwór w sklepie internetowym wraz z prawami do
publicznego odtwarzania (większość sklepów z muzyką dla DJ's) i
posiadasz dowody zakupu a właściciel lokalu odprowadza tantiemy
teoretycznie wszystko jest OK. Jeżeli spełniasz powyższe warunki a
któraś ze wspaniałych organizacji będzie chciała Cię zapuszkować -
obiecujemy zorganizować manifestację w Twojej obronie.

 

W przypadku, gdy ściągasz nielegalnie muzę z sieci - robisz to na
własne ryzyko łamiąc prawo. Radzimy zawczasu zdobyć numer telefonu do
dobrego prawnika.

 

3. Ciekawostki

 

W 2009 roku sprzedaż płyt winylowych w USA osiągnęła rekordową
wielkość 2.5 milionów sztuk. Względem roku 2008 to 33% wzrostu.
Sprzedaż muzyki w wersji cyfrowej (mp3) stanowi 40% sprzedaży
całej muzyki.

 

Sprzedaż płyt CD ciągle spada.

 

W Polsce zgodnie z wyliczeniami ZPAV większość przychodów z
działalności fonograficznej (aż 92%) w 2008 roku wciąż stanowiły
wpływy ze sprzedaży tzw. nośników fizycznych, czyli m.in. płyt CD i
muzycznych DVD. Pozostałe 8% w równym podziale pochodziły z przychodów
ze sprzedaży muzyki cyfrowej i wpływów z opłat z tytułu użytkowania
muzyki. Najszybciej rośnie segment muzyki cyfrowej, jest on jednak wciąż
niewielkim odsetkiem całego rynku.

 

źródło: 4clubbers.com.pl

 


Wykonanie stronyWideofilmowanie Wrocław (Produkcja © 2013)
Our website is protected by DMC Firewall!
Dolnoslaski Informator Slubny